El Govern anuncia el pla de reactivació del turisme a Catalunya

Aquesta setmana s’ha presentat un pla amb més de 30 accions dirigides reactivació del turisme a Catalunya. La vacunació, combinada amb la consegüent desacceleració de COVID-19 a tot el territori català, permet a les entitats governamentals i turístiques veure la segona meitat amb més optimisme i més viatges.

Esdeveniment programat: Associação Cultural Catalunya organitza una conferència sobre el turisme a Catalunya

A la recerca dels números registrats abans de la pandèmia

Un dels efectes de la pandèmia va ser la caiguda espectacular del nombre de viatges nacionals i internacionals. Segons les dades presentades al pla del govern català, el turisme a Catalunya va registrar, el 2020, a caiguda del 80% en relació amb l'any anterior. El govern també especifica que la demanda internacional representa la meitat dels visitants, però genera 85% de la col·lecció.

Segons el pla, l'objectiu és que, en aquest proper semestre, el Sector turístic català ser capaç de recuperar entre el 50% i el 60% del que es va recollir el 2019, diners del turisme internacional.

Entre els té previst reactivar el turisme a Catalunya, destaquen:

  • llançament d’una nova campanya, aquest mes de maig, dirigida al mercat català, espanyol, francès, britànic, alemany i als països que formen el Benelux (Bèlgica, Holanda i Luxemburg);
  • participació a les fires turístiques més grans del món, com ara B-Travel (Barcelona), Fitur (Madrid), ILTM Asia-Pacific (Singapur), World Travel Market (Londres), ITB China (Xangai), IBTM World (Barcelona) , MedTravel Expo (Moscou), entre d'altres;
  • presentació del projecte Catalunya reinicia, l'objectiu del qual és rellançar Catalunya com a destinació turística internacional i sostenible. En aquest projecte, hi ha el programa Gran Volta a Catalunya, que representa una proposta per a una ruta turística circular que permeti visitar els cinc punts turístics més grans del territori català;
  • tallers virtuals: dirigits a operadors turístics i Agències de viatges nord-americanes;
  • Mercat nord-americà: l'Agència Catalana de Turisme participarà a l'Assemblea LGBTI +, que tindrà lloc a Atlanta, al setembre. L’agència també promocionarà la marca Catalunya Premium a Florida, Las Vegas, Dubai, Katar i l’Aràbia Saudita;
  • missió comercial a Nova York i Miami: tindran aquestes dues ciutats connexió directa amb Barcelona durant el mes d'octubre;
  • Àsia-Pacífic: es faran diverses presentacions als operadors turístics de Pequín, Tòquio, Singapur i Sydney (Austràlia);
  • Comprar Catalunya: trobada comercial tradicional entre empreses i entitats del sector turístic català amb operadors turístics de diversos mercats internacionals, que té com a objectiu comercialitzar l’oferta turística catalana a altres països;
  • Xile i Argentina: an taller a les ciutats de Santiago de Xile i Buenos Aires. A causa de la pandèmia, les accions previstes per l’Agència Catalana de Turisme en aquests països, iniciades el 2019, no van continuar el 2020;
  • per a famílies: durant tot l’any, l’Agència Catalana de Turisme presenta propostes adreçades a les famílies. Aquestes propostes, que formen part del programa Catalunya, hola família!, també promou enogastronomia.

CONTINGUTS EXCLUSIUS

Subscriu-t'hi per rebre les novetats de l'Aqui Catalunha