Imatge de widget
17/06/2021

El Govern anuncia el pla de reactivació del turisme a Catalunya

El Govern anuncia el pla de reactivació del turisme a Catalunya

Aquesta setmana s’ha presentat un pla amb més de 30 accions dirigides reactivació del turisme a Catalunya. La vacunació, combinada amb la consegüent desacceleració de COVID-19 a tot el territori català, permet a les entitats governamentals i turístiques veure la segona meitat amb més optimisme i més viatges.

Esdeveniment programat: Associação Cultural Catalunya organitza una conferència sobre el turisme a Catalunya

A la recerca dels números registrats abans de la pandèmia

Un dels efectes de la pandèmia va ser la caiguda espectacular del nombre de viatges nacionals i internacionals. Segons les dades presentades al pla del govern català, el turisme a Catalunya va registrar, el 2020, a caiguda del 80% en relació amb l'any anterior. El govern també especifica que la demanda internacional representa la meitat dels visitants, però genera 85% de la col·lecció.

Segons el pla, l'objectiu és que, en aquest proper semestre, el Sector turístic català ser capaç de recuperar entre el 50% i el 60% del que es va recollir el 2019, diners del turisme internacional.

Entre els té previst reactivar el turisme a Catalunya, destaquen:

  • llançament d’una nova campanya, aquest mes de maig, dirigida al mercat català, espanyol, francès, britànic, alemany i als països que formen el Benelux (Bèlgica, Holanda i Luxemburg);
  • participació a les fires turístiques més grans del món, com ara B-Travel (Barcelona), Fitur (Madrid), ILTM Asia-Pacific (Singapur), World Travel Market (Londres), ITB China (Xangai), IBTM World (Barcelona) , MedTravel Expo (Moscou), entre d'altres;
  • presentació del projecte Catalunya reinicia, l'objectiu del qual és rellançar Catalunya com a destinació turística internacional i sostenible. En aquest projecte, hi ha el programa Gran Volta a Catalunya, que representa una proposta per a una ruta turística circular que permeti visitar els cinc punts turístics més grans del territori català;
  • tallers virtuals: dirigits a operadors turístics i Agències de viatges nord-americanes;
  • Mercat nord-americà: l'Agència Catalana de Turisme participarà a l'Assemblea LGBTI +, que tindrà lloc a Atlanta, al setembre. L’agència també promocionarà la marca Catalunya Premium a Florida, Las Vegas, Dubai, Katar i l’Aràbia Saudita;
  • missió comercial a Nova York i Miami: tindran aquestes dues ciutats connexió directa amb Barcelona durant el mes d'octubre;
  • Àsia-Pacífic: es faran diverses presentacions als operadors turístics de Pequín, Tòquio, Singapur i Sydney (Austràlia);
  • Comprar Catalunya: trobada comercial tradicional entre empreses i entitats del sector turístic català amb operadors turístics de diversos mercats internacionals, que té com a objectiu comercialitzar l’oferta turística catalana a altres països;
  • Xile i Argentina: an taller a les ciutats de Santiago de Xile i Buenos Aires. A causa de la pandèmia, les accions previstes per l’Agència Catalana de Turisme en aquests països, iniciades el 2019, no van continuar el 2020;
  • per a famílies: durant tot l’any, l’Agència Catalana de Turisme presenta propostes adreçades a les famílies. Aquestes propostes, que formen part del programa Catalunya, hola família!, també promou enogastronomia.

Col·labora amb l'Aqui Catalunha
Amb la vostra donació, en la quantitat que desitgeu, el portal de notícies Aqui Catalunha es pot consolidar com un dels principals referents mundials sobre Catalunya. La vostra col·laboració serà essencial per a la continuïtat del nostre treball.

CONTINGUTS EXCLUSIUS

Subscriu-t'hi per rebre les novetats de l'Aqui Catalunha

Productes de CatalunyaLlibres, jocs, roba i complements

Les vostres compres permetran el Aqui Catalunha rebre petites comissions, essencials per al nostre creixement.